Sunday, November 8, 2009

Kelantan Kecundang Lagi


Alhamdulillah berakhir sudah perlawanan Piala Malaysia yang menemukan antara pasukan Kelantan dan Negeri Sembilan. Keputusan akhir itu sah milik N.Sembilan apabila mereka berjaya meledak gol Kelantan dengan jaringan 3 berbalas 1.

Ketiga-tiga gol tersebut dijaringkan Shahurain Abu Samah, Hairuddin Omar dan Mohd Zaquan Adha Abdul Radzak. Manakala Kelantan mendapat gol saguhati di minit akhir perlawanan oleh Indra Putra Mahayuddin melalui tendangan percuma dari luar kotak penalti.

Kelantan yang belum pernah membawa pulang piala tersebut sekali lagi terpaksa akur kepada keputusan tersebut. Bilangan penonton yang mencecah hampir 70 000 langsung tidak memberi kelebihan kepada pasukan Kelantan. Mereka harus berlatih dengan lebih kuat lagi supaya harapan dan impian seluruh rakyat Kelantan tidak lagi hampa.

Walaubagaimanapun tahniah diucapkan kepada mereka yang berjaya membawa nama Kelantan untuk ke perlawanan akhir tersebut. Terima kasih juga kepada seluruh penonton negeri yang sanggup datang dari jauh semata-mata ingin memberi sokongan kepada pasukan 'red warrior'. Semoga musim depan kita dapat bertarung lagi untuk merebut Piala Malaysia

Selamat menunaikan Umrah kepada semua ahli pasukan Kelantan. Semoga semuanya di dalam redha Allah.

1 comment:

khaulah mujahidah said...

demo g ko?
uish..mana aci..